Quins símptomes té el TDAH
- Dèficit d’atenció
- Hiperactivitat
- Impulsivitat tant cognitiva com conductual, és a dir de forma de pensar i d'actuar.
Dèficit d'atenció
- No presta atenció.
- Dificultats per mantenir l’atenció de forma sostinguda.
- Sovint sembla que no escolti quan li parles.
- No segueix les instruccions i no finalitza les tasques.
- Evita l’esforç mental sostingut.
- Acostuma a perdre objectes.
- Es distreu fàcilment.
- És descuidat en les activitats diaries.
- Dificultats per organitzar tasques.
- Es mou en excès (corre, salta…).
- Sovint abandona el seu seient.
- Fa molt soroll.
- Sembla que tingui un motor.
- Parla en excès (dóna respostes precipitades, dificultat per guardar el torn, interromp...).

Subtipus del TDAH
- Amb predomini déficit d’atenció.
- Combinat quan apreciem important manca d’atenció i impulsivitat/hiperactivitat.
- Predomini hiperactiu/impulsiu quan els símptomes principals són els d’hiperactivitat i impulsivitat.
1. Coneixement del trastorn.
2. Hàbits i tècniques d’estudi per tal d’organitzar i planificar el temps.
- Localització d’un lloc físic adequat per l’estudi.
- Tècniques mnemotècniques útils per estudiar.
- La importància dels hàbits.
- Aprendre a resumir les idees principals d’un text i fer uns bons apunts, esquemes i resums.
- Seguiment d’un horari i unes normes.
- Preparació d’exàmens.
- Que el nen ho pugui fer sol.
- L’escola, el tutor li pugui controlar.
- Si un company organitzat i responsable pot donar-li un cop de mà.
4. Potenciació de les capacitats cognitives
Memòria
- Memòria immediata
- Memòria a curt termini
- Memòria quotidiana
- Evocació
- Reconeixement d'imatges, paraules...
- Memòria a llarg termini
Percepció
- Percepció visual
- Percepció visuoespacial
- Rotació de l'espai
Atenció
- Atenció dual o dividida
- Atenció sostinguda
- Velocitat de processament
- Atenció d'inhibició
Funcions executives
- Pensament estructurat
- Flexibilitat de pensament i conducta
- Seguiment d'horaris
- Seguiment d'instruccions i ordres
- Dirigir l'atenció
- Memòria de treball
- Organització i administració de tasques
5. Afavorir la capacitat d'autocontrol i reduir la impulsivitat.
6. Tècniques i estratègies conductuals per tal de millorar conductes problemàtiques.
7. Estratègies de solució de problemes.
8. Relaxació i respiració.
9. Habilitats socioemocionals.
10. Autoavaluació. És habitual que els nens amb TDAH tinguin dificultas per autoavaluar-se ja que tenen un estil de pensament impulsiu. baixa autoestima, mecanismes de defensa i dificultas en les funcions executives.